Hieronder vind u alle informatie over het verzenden en retourneren.

Wij hanteren de volgende bezorgkosten: 

Verzendkosten binnen Nederland voor bedragen onder de 20 euro : € 2,95

Verzendkosten van Nederland naar Belgie / Duitsland bedragen : € 6,75

Bezorgdagen : 
Wij werken met verschillende leveranciers (deze sturen voor ons uw producten rechtstreeks naar uw huisadres)

Per artikel kunt u bij meer informatie vinden welke levertijd er is gekoppeld per artikel.

Wij werken met de volgende levertijden (statussen) : 

Voor 11:00 besteld dezelfde dag verzonden  (Maandag tot Donderdag) zonder eventuele vertraging de volgende werkdag geleverd

Vrijdag voor 11 uur besteld  zonder eventuele vertraging maandag geleverd
Zaterdag of Zondag besteld zonder eventuele vertraging dinsdag geleverd 


Voor 14:00 besteld dezelfde dag verzonden  (Maandag tot Vrijdag) zonder eventuele vertraging de volgende dag geleverd
Zaterdag of Zondag besteld zonder eventuele vertraging dinsdag geleverd 


Voor 16:00 besteld dezelfde dag verzonden  (Maandag tot Vrijdag) zonder eventuele vertraging de volgende dag geleverd
Zaterdag of Zondag besteld zonder eventuele vertraging dinsdag geleverd 


Voorraadartikelen worden sneller geleverd voor 16:00 besteld volgende dag in huis (inclusief zaterdag levering)
Op aanvraag : Zaterdag voor 10 uur besteld , Maandag geleverd (Voorraadartikelen)


Verzendpartners : 

Uw pakketten worden door verschillende pakketbedrijven bezorgd.


                        





Retourneren : 


U kunt uw bestelling zonder opgave van redenen binnen 30 dagen ontbinden binnen de zogenaamde "afkoelingsperiode".  
De termijn van 30 dagen gaat in op de dag na ontvangst door of namens de consument, daarna is uw bestelling definitief.
Dit is wettelijk geregeld in de wet "kopen op afstand" ter bescherming van de consument. 

Wilt u uw aankoop retourneren?

Dan neemt u per e-mail via info@elansdierenshop.nl of telefonisch +31 (0)30-2891447 contact met ons op en geef aan dat u uw product wilt retourneren.

Dit doet u doormiddel van dit formulier (Download nu)

Retourneer het product, inclusief alle toebehoren, ongebruikt en onbeschadigd in de originele verpakking. 

Het product mag slechts in die mate geopend of gebruikt zijn om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden.

Stuur uw product niet zomaar retour, omdat uw bestelling daarmee niet is geannuleerd loopt de facturering gewoon door.


Ruil-en Retourservice (MyParcel)
Je kunt een pakket gemakkelijk gratis retour sturen via de retourlink die je van ons per email ontvangt na het aanmelden van je retour.

Hieronder volgt een overzicht van de instructies.
 

Open de retourlink in de email. 

Volg de aanwijzingen in het scherm om een retouretiket (PDF) aan te maken.

De kosten hiervoor zijn gratis (uitgezonderd ongebruikte beschadigde artikelen).

Open de PDF en print het etiket.

Plak het etiket op het pakket. 

Je kunt deze dubbelvouwen of uitknippen, als het etiket maar goed zichtbaar is.

Bekijk een voorbeeld van hoe het etiket er uit ziet.

Breng het pakket naar het dichtsbijzijnde PostNL servicepunt bij jou in de buurt.

De zending is al betaald en je hoeft het pakket dus alleen nog maar af te geven.

Vraag altijd om een bewijs van afgifte! 

Wij krijgen een bericht dat het pakket retour is gestuurd en ontvangt het pakket meestal de volgende dag al van PostNL.

Wij adviseren al onze klanten gebruik te maken van deze retourservice.
Als je hier geen gebruik van wilt maken dan kun je de items ook gewoon per post versturen naar:

Elans Dierenshop
Retourservice
Rijnlaan 26
3522 BN  Utrecht

De retourzending via zowel de Myparcel Retourservice als via eigen retourzending geschied op Eigen Risico.



Kosten retourzending

De kosten voor de retourzending zijn voor onze rekening. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 30 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt.
Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Vragen?

Heeft u vragen over het retourneren van uw product? Neem dan contact met ons op via info@elansdierenshop.nl of telefonisch op +31 (0) 302891447.